Juventus’tan farklı bir sponsorluk pazarlama stratejisi

Juventus önümüzdeki yıldan başlamak üzere farklı bir göğüs reklam sponsorluğu stratejisine girişti. Kulüp iç saha ve dış saha formalarının göğüs sponsorluk haklarını birbirinden ayrı pazarlayacak. Birden fazla ana sponsora sahip olmak, tüm yumurtaları tek sepete koymamak, sponsorluk pazarlamasında daha esnek hareket edebilmek gibi avantajlar sunacaktır. Dezavantaj olarak ise marka/kulüp özdeşliğinin sağlanmasında bazı sıkıntılar yaşanabilir. Büyük ligler arasında sponsorluk gelirleri en düşük ve naklen yayınlara en bağımlı lig olan İtalya’da gelirleri artırmak adına atılmış yenilikçi bir adım.

Betclic ile yapılan 2 senelik anlaşmanın değeri 16 milyon Avro. Ayrıca sportif başarıya bağlı olarak bazı ekstra ödemeler de sözleşmenin diğer uygulamalarından. Başarıyı teşvik eden buna benzer bir uygulama Bank Asya Birinci Lig’de 2008-09 sezonunda başlatıldı. Bizdeki uygulamada sportif başarı dışında seyirci sayısını artırmaya yönelik teşvikler de bulunuyor….

Juventus, Betclic’in sponsor olduğu Marsilya, Lech Poznan ve Lyon’dan sonra 4. kulüp.

Reklamlar

2 responses to “Juventus’tan farklı bir sponsorluk pazarlama stratejisi

Yorumlarınızı paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s