Yazarımın Geri Dönüşü

Çeşitli endüstrilerde farklı modeller kullanılarak işgücü verimlilik olçümleri yapılıyor. Spor medyasında ise böyle bir ölçümlemenin yapıldığına ben şahit olmadım. Aslında spor sektöründe performansı tek masaya yatırılanlar saha içindekiler.

Ciddi rakamlara anlaşmalar yapılan yazar ve yorumcuların kurum performansına katkısıysa bilinmiyor. Kimi zaman sadece bir kaç yüz kişinin izlediği programlardaki yorumculara önemli meblağlar ödeniyor.

Performansları düşük kalan pahalı transferlerin gol başına veya maç başına kaça mal oldukları hesaplanıyor gazetelerde. Oysa bazı spor yorumcu ve yazarlarının üzerinden buna benzer bir hesaplama yapılsa televizyonların en pahalı ve verimsiz yatırımları olma ihtimalleri oldukça yüksek.

Gazetelerde de durum farklı değil.

Yukarıdaki tablo internette haberleri dolaşırken dikkatimi çekti.

İki ekran resmi aynı gün girilmiş iki içeriğin kullanıcının ne derece ilgisini çektiğini ve ürün ile etkileşime geçtiğini gösteriyor. Aradaki fark müthiş.

Bunlardan bir tanesi FIFA 2011 oyununda bu yıl sadece Galatasaray’in bulunacağını anlatan ve spor medyasındaki beyinler! tarafından pek dikkate değer bulunmadığını bildiğimiz bir içerik.

Diğeri ise gazetenin yıldız transferi Mehmet Demirkol’un köşe yazısı. Kendisine ödenen ücretin yanında bu transferi duyurmak amacıyla da harcamalar yapıldı.

İnterneti bir iletişim kanalı olarak diğerlerinden ayıran en önemli özelliklerden biri okuyucunun içerik ile etkileşime geçebiliyor olması. Haber hakkında görüş bildirebiliyor, ne düşündüklerini belirtebiliyor ve önemsedikleri içerikleri paylaşıyorlar.

Elbette verdiğim bu örnek kesin hüküm vermek için yeterli değil. Fakat spor medyasındaki yöneticiler bir yazarın veya herhangi bir içeriğin verimliliğini çok rahat ölçümleyebilirler. Ellerinde fazlasıyla veri var. Yazarın transferinin öncesi ve sonrasındaki tirajlar, internet sitesi ziyaretçi sayıları, yazarın sayfasının okunma sayısı ve okuyucu ile etkileşim durumu gibi pek çok veri ellerinin altında. Yeni üye sayısı, yazarın yazdığı günlerde tirajlardaki, internet sitesi ziyaretlerindeki değişimler gibi pek çok veri incelenebilir.

Eğer istenirse marka algısındaki ve tüketici profilindeki degişimler de yeni üye kayıtlarının analizi ve pazar araştırmalarıyla görülebilir.

Tüm bunlar hesaplandığında hangi içeriğin daha değerli olduğu veya bir yazarın gazete için ne kadar iyi bir yatırım olduğu görülecektir.

Reklamlar

Yorumlarınızı paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s