Türk Telekom Manchester United Sponsorluğu

Türkiye’de kulüpler kişilerin eline bakıyor, hibelerle uğraşıyorken ve takımlar ancak devlet yardımıyla sponsor bulabilirken, Türk markaları yurt dışındaki kulüplere sponsor oluyorlar. Kulüpler halen daha marka değeri geyikleri yapsınlar kendi aralarında.

TT ve THY için doğru bir strateji olduğunu düşünüyorum. Değerli markalarını kulüplerimizle ilişkilendirilerek itibar kaybettirmek akıllıca olmayacaktı. Spor gibi önemli bir mecrayı da kullanmak istiyorlar ve markalarını ilişkilendirebilecekleri ve değer katabilecek kulüpler ile anlaştılar.

THY bu işi çok iyi götürüyor. TT’nin ManU sponsorluğunun ne kadar başarılı olduğunu da ilerleyen günlerde göreceğiz. Sponsorluk aktivasyonunda yapılacak olanlar aslında kiminle anlaştığınız kadar önemli. Basında çıkan haberler sözleşme kapsamı ile ilgili bazı ipuçları veriyor aslında.

Türk Telekom Grubu şirketlerinden Avea ve Sobee’nin de dahil olduğu sponsorluk işbirliği uyarınca Manchester United’ın mobil hakları, online oyun hakları, sosyal medya projeleri, spor okullarına yönelik hakları, çeşitli pazarlama ve ağırlama haklarının Türkiye’deki kullanımı üç futbol sezonu boyunca Türk Telekom’a verildi.

Türk Telekom Grubu şirketlerinden Sobee’nin geliştirdiği ve dünyanın ilk on bire on bir oynanan online futbol oyunu olan I Can Football’un Manchester United Futbol Kulübü ile yapılan işbirliği kapsamında önemli bir yeri olacak. Yakın bir zamanda ikincisi çıkacak olan oyunda, Manchester United Futbol Kulübü’nün lisanslı içerikleri yer alacak.

Manchester United’ın dünyaca ünlü futbolcularının Türk Telekom reklamlarında oynamasını da içeren işbirliği kapsamında kulübün son kazandığı Premier Lig Şampiyonluk Kupası’nın İstanbul’da sergilenmesi gibi etkinlikler de bulunuyor.

Türk Telekom Sadakat Programı ‘kazanmak’, neden Manchester’a gitmek istediklerini en iyi açıklayan 3 çifti Manchester United’ın maçını izleme fırsatı da yakalayacakları İngiltere turuna götürüyor. Genç yetenekler için düzenlenecek olan Manchester United futbol okulu da işbirliği kapsamında yer alıyor. TAMAMI

Alınan bu haklar ne kadar verimli kullanılacak? Hangi projelerde itici güç olacak? İki markanın ilişkisi sponsor marka algısına nasıl etki edecek göreceğiz.

Reklamlar

Yorumlarınızı paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s