AVRUPA’DA FORMA SPONSORLUK GELİRLERİ

Avrupa’da sponsorluk pazarı hızla büyürken biz geriye gidiyoruz.

Bizde devlete ait veya devlet etkisindeki kurumlarının sponsorluktan çok sübvansiyona benzeyen katkıları olmasa bütün pazarın özellikle 3 Temmuz 2011 sonrası büyük düşüşte olduğunu söyleyebiliriz.

Avrupa ekonomisindeki daralmaya rağmen pazardaki büyümenin sebeplerinden biri de Rus ve Arap sermayesi. Buradan gelen gelirlerin de etkisiyle, özellikle büyük kulüplerin sponsorluk gelirlerinde ciddi bir artış var.

Bu artışın dolaylı sebeplerinden biri de Financial Fair Play kuralları. Kar amacı gütmeyen yabancı sermaye (Avrupa futbolundki Amerikan sermayesi dışında hemen hemen tamamını bu şekilde adlandırabiliriz) finansal verilerinde futbol gelirlerini yükseltmek için cepten koydukları ve pazarın dengesini bozan meblağları, kendilerine ait veya kardeş! şirketlerin sponsorluğu olarak kayıt ettiriyorlar. Bu da sponsorluk gelirlerindeki artışın bir kısmını açıklıyor.

Elbette profesyonel yönetim pratiklerinin de bu artışta ciddi katkısı var. Özellikle uzakdoğu pazarına yapılan yatırımlar artık forma sponsorluklarına da olumlu yansıyor.

Reklamlar

Yorumlarınızı paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s