SPOR İLETİŞEMİYİŞİMİ

Russia's Victor Poletaev tries to score against French triple block

Bu hafta İzmir’de iki önemli sportif etkinlik vardı. Bir tanesi FIVB U-21 Erkekler Voleybol Dünya Kupası, diğeri de ITF Uluslararası Kadınlar Tenis Turnuvası. Voleybol maçları Alsancak Atatürk Kapalı Spor Salonu’nda, tenis müsabakaları da Karşıyaka Örnekköy’deki İzmir Ulusal Tenis Eğitim Merkezi UTEM’de yapıldı. Hafta içi 3 gün Alsancak’taydım, evim de UTEM’e yürüme mesafesinde. Fakat iki turnuvadan da haberim yoktu. Ne herhangi bir yerde bir ilan ne de bir duyuru vardı.

Voleybol maçlarından turnuvanın hakemlerinden İlhami Şenyurt abinin Facebook’taki fotoğraf paylaşımı ile haberim oldu. Tenis şampiyonasından da ancak turnuva bittikten sonra İpek Soylu’nun şampiyon olduğunu twitter’da okuyarak haberdar oldum. Voleybol müsabakaları bir süre daha devam edecek. Detaylar burada.

Çok keyifli müsabakalar oluyor. Dün Atatürk Spor Salonu’nda ailece Rusya-Fransa maçını izledik. Maç çok çekişmeli geçmese de (Grup lideri, ilk iki maçında iki galibiyet alan Fransa, Rusya’ya 3-0 mağlup oldu), canlı izlediğim en iyi sıçrayan insanı görmüş oldum. Rusya’dan Victor Poletaev (resimde). İlhami abiyle sohbet de cabası.

Benim gibi spora meraklı ve takip eden bir çok insan var İzmir’de. Voleybol da İzmir’de popüler sporlardan biri. Fakat kimsenin haberi yok. Tenis turnuvası da aynı şekilde. Haberim olsaydı mutlaka giderdim. Dediğim gibi… evime oldukça yakın.

Bu turnuvalar için ciddi masraf yapılıyor. Devlet ve federasyon bütçelerinden harcamalar yapılıyor fakat iletişim tek kelimeyle SIFIR. Adeta önlerinde operasyonel olarak yapılması gerekenler listesi var ve buradaki iş kalemleri sadece saha içi ile sınırlı. O listede iletişim, pazarlama, seyirci deneyimi ve eğlence gibi, müsabaka yönetimi kadar önemli, iş kalemleri maalesef yok. Böyle olunca da halk ilgi göstermiyor deniyor. Halkın haberi yok ki ilgi göstersin.

Reklamlar

2 responses to “SPOR İLETİŞEMİYİŞİMİ

  1. Tolga değindiğin konu bence de çok öenmli. “Organizasyona milyonlar harcansın ama kimsenin haberi olmasın…” Bu sorunun temel sebebi aslında pazarlamanın temelini oluşturuyor. Malesef sporda bir problemi anlatırken “dünya toz bulutuydu… ” dan başlamak gerekiyor. (Ürün-Fiyat-Yer-Tanıtım) Yapılan organizasyondan tabiki herkesin haberi olması mümkün değil. Maksat ilgili olabileceklere ulaşabilmek. Senin gibi spora ilgili bir kişiye dahi ulaşılamıyorsa ortada iletişim yok demektir. Burda şöyle bir soru akla geliyor. Bu federasyonlar bu organizasyonları neden yapıyorlar?

    • sehrin birkac yerine belediyeden izinli pankart assalardi bile haberim olurdu. iki turnuvanin yapildigi yerlerin birkac sokak asagisindan gectim defalarca ama bir poster bile yoktu organizasyonlarla ilgili. dedigin gibi; katilim olmayacaksa ev sahipligi yapmayalim. bosuna masraf oluyor. Turkiye’nin tanitimi da “sporla alakamiz yok ama para bizde” olarak yapilmis oluyor.

Yorumlarınızı paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s