2015’in En Önemli Sponsorluk Anlaşmaları

kafatopu toyota ioc

Sports Sponsorship Insider, 2015 yılında imzalanan en önemli 40 anlaşmayı açıkladı.

Sports Sponsorship Insider’ın 8 Ocak 2016 tarihli raporuna göre, Japon araba üreticisi Toyota’nın, Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) ile imzaladığı 1.63 milyar dolarlık sponsorluk anlaşması, imzalanan en büyük küresel partnerlik anlaşması olarak spor tarihine geçti.

“En Önemli 40 Sponsorluk Anlaşması” listesinin yaklaşık üçte birini Olimpiyat ile ilgili sponsorluk sözleşmeleri oluştururken, sponsorluk bedellerinin %44.5’i ABD (4.78 milyar dolar), %22.6’sı Avrupa (2.43 milyar dolar), %17.8’i Asya (1.91 milyar dolar), %15.1’ini (1.63 milyar dolar) küresel spor markalarına ödenmiştir.

Anlaşma başına 10.6 yıllık ortalama ile ABD en istikrarlı sponsorluk pazarı olarak öne çıkmakta. Charles Schwab Finansal Danışmanlık şirketi ile PGA Tour, NFL Takımı Minnesota Vikings ile stat adı sözleşmesi yapan US Bank ve bir başka NFL Takımı Tennessee Titans’ın araba üreticisi Nissan ile olan yirmişer senelik sponsorluk sözleşmeleri ile uzun süreli geliri de garanti altına almış oldular.

Avrupa’da en uzun süreli sponsorluk anlaşmaları arasında ise 15 yıl ile Adidas ve Bayern Munich arasında yapılan 940 milyon dolarlık sözleşme ilk sırada yer almakta. Avrupa’da sözleşme süreleri ortalaması 6 sene olurken, senelik tutar da ABD’nin altında kalıyor.

Top 40’daki 15 ABD merkezli anlaşma ortalama yıllık 50.05 milyon dolar değerinde olurken, 9 Avrupa merkezli sözleşmenin ortalaması senelik 43.28 milyon dolar olarak görünmekte.

Listenin ilk 10 sırası şu şekilde:

  1. Toyota-IOC, 8 yıl süreyle 1.63 milyar dolar. 2017-2024 yılları arası.
  2. AB InBev-NFL, 6 yıl süreyle 1.4 milyar dolar. 2017-2022 yılları arası.
  3. Nike-NBA, 8 yıl süreyle 1 milyar dolar. 2017-18 ile 2024-25 sezonları arası.
  4. Adidas-Bayern Munich, 15 yıl süreyle 940 milyon dolar. 2015-16 ile 2029-30 sezonları arası.
  5. Verizon-NBA, 3 yıl süreyle 400 milyon dolar. 2015-16 ile 2017-18 sezonları arası.
  6. Adidas-İspanya Futbol Federasyonu, 11 yıl süreyle 330 milyon dolar. 2015-16 ile 2025-26 sezonları arası.
  7. Majestic Athletic-Major League Baseball, 5 yıl süreyle 330 milyon dolar. 2015-16 ile 2025-26 sezonları arası.
  8. Nike-University of Texas, 15 yıl süreyle 250 milyon dolar. 2017-2031 yılları arası.
  9. Adidas-Juventus, 6 yıl süreyle 238.7 milyon dolar. 2015-16 ile 2020-21 sezonları arası.
  10. US Bank-Minnesota Vikings, 20 yıl süreyle 200 milyon dolar. 2016-2035 yılları arası.
Reklamlar

Yorumlarınızı paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s