Facebook Spor Stadyumu

Kullanıcı sayısı 1.5 milyarı aşan, 650 milyonun üzerinde sporsevere hitap eden, dünyanın en popüler sosyal medya mecrası diyebileceğimiz Facebook yeni bir atılımla sporseverlerin en çok kullandıkları ikinci ekran olmayı planlıyor.

Facebook’un yeni projesi “Facebook Sports Stadium” ile bir spor müsabakası hakkında tüm içeriği ve paylaşımları tek bir sayfada toplamayı amaçlıyor. Maç hakkındaki kullanıcı, uzman, takımların ve gazetecilerin yorumlarına kolayca ulaşılabilineceği gibi, oluşturulması planlanan bu yeni platformda canlı skorlara, istatistiklere, maç hakkında bilgilere de ulaşmak mümkün olacak.

Screenshot 1 Matchup and Friends

Yeni projesi sayesinde özellikle sporseverlerin Facebook’da geçirdikleri zamanın arttırılması, kullanıcıların müsabakalar hakkında her türlü içeriğe başka bir uygulamaya ya da siteye gerek duymadan yalnızca Facebook üzerinden ulaşması hedefleniyor.

Facebook’un bu atılımının hayata geçmesi beraberinde birtakım soruları da getirdi. Facebook ile yayıncı kuruluşlar ve firmalar arasında nasıl bir anlaşma olacağı henüz bilinmezken, Facebook’un resmi duyurusunda belirttiği “bilirkişi, gazeteci, takım paylaşımları” gibi alt başlıklarda nasıl bir içerik üzerine çalışacağı merak konusu. Facebook’un hangi spor branşına yoğunlaşacağı, resmi federasyonlar ve liglerle nasıl bir işbirliği yapacağı ve nasıl güvenilir bilgi sağlayacağı soruları kafaları kurcalarken, sağlanacak bilgi ve içerik akışının ulusal mı yoksa bölgesel mi olacağı kesinlik kazanmamış bir başka konu.

Bu proje kapsamında bilgi akışını bozabilecek karışıklıklardan en önemlisi, “Sports Stadium” kapsamında kullanıcının zaman tünelinde yer alacak içeriğin sıralanmasında gerçekleşebilir. Örnek vermek gerekirse 3-1 sonuçlanan bir maçın en çok etkileşim alan ve hakkında konuşulan golü skoru 1-1’e getiren gol olduğu zaman, kullanıcıların sayfaların en yukarısında maç skoru 1-1 olarak gözükecek ve maçın berabere bittiği algısı oluşturabilecek. Şirket yetkilileri bu sorunun önüne geçmek için paylaşımların kronolojik olarak sıralanması üzerinde çalıştıklarını vurguluyorlar. Facebook’un sosyal medyaya getireceği bu yenilikten olumlu/olumsuz etkilenecek birçok mecra, şimdiden konu hakkında yorumlarda bulundu. Twitter ve benzeri sosyal medya mecralarında rekabet konusu tartışılırken, global dijital spor platformuna sahip olan ESPN’de bu projeden etkilenecekler arasında gözüküyor.

Ayrıca hak sahipleri olan NFL, MLB, NBA, NHL, FIFA, UEFA gibi kuruluşlar kendi bünyelerinde benzer uygulamalar kullanmaktalar. “Facebook Sports Stadium” sonrasında bu uygulamalardaki olası bir kullanım azalmasında reklam ve sponsor gelirlerindeki değişime nasıl tepki verecekleri akıllardaki soru işaretlerinden. Aynı şekilde NBC, FOX, SKY, BT Sport gibi yayıncı kuruluşların, bu yeni uygulama sonucunda Facebook ile nasıl bir işbirliği yapmak durumunda kalacağı yetkilileri düşündüren konular arasında.

Hali hazırda sponsorluk anlaşmaları bulunan Nike, Adidas, Coca-Cola, Samsung gibi önde gelen firmaların konu hakkında nasıl bir yol izleyecekleri ve sponsorluklarında neler değişeceği belirsizliğini koruyor. Diğer kurumlarda olduğu kadar Facebook için de yeni ve alışılması gereken bir platform olacağı için Facebook’un konu hakkında spor medyası ve benzer konularda bünyesine birçok yeni uzman katması ya da bu alanda hizmet veren bir firmayı satın alması bekleniyor.

Kesin olan bir konu var, o da Facebook Sports Stadium, kullanıcılara, kulüplere, sporculara ve markalara büyük avantajlar sağlayacak. Her istediği elinin altında olacak ve başka bir uygulama kullanmadan diğer kullanıcılar ve hatta kulüplerden isimlerle etkileşime geçme şansı bulacak olan sporseverler için bu yenilik şimdiden heyecanla beklenmeye başlandı. İlk kullanım ABD ve amerikan futbolu ile kısıtlı olsa da kısa sürede diğer branşlar ve coğrafyalara erişim sağlanacak.

Kullanımın ve trafiğin artması ile seslerini daha çok duyurabilecek olan hak sahipleri, kulüpler, sporcular ve ilgili markalara ek olarak zaten insanların hayatında büyük bir yeri olan Facebook, bu projeden karlı çıkacak taraflar olarak gözüküyor.

Facebook resmi basın bülteni

Reklamlar

Yorumlarınızı paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s